Помічник машиніста електровоза, Слюсар з ремонту рухомого складу.

на базі повної загальної середньої освіти (11 класів)

термін навчання 1 рік 6 місяців

Помічник машиніста електровоза

Права рука, очі та вуха машиніста – це його помічник! Після кількох років успішної роботи помічник машиніста може стати машиністом або перейти на посаду майстра або начальника ділянки в депо. У великій перспективі в цій професії верхньої стелі кар'єри взагалі не існує - можна стати навіть Міністром шляхів сполучення!

 

Кваліфікаційні вимоги до випускника ліцею

Повинен знати: призначення, будову та принцип дії вузлів, механізмів, електричних та пневматичних схем електровоза; його обладнання та правила експлуатації, причини виникнення несправностей у роботі вузлів та механізмів електровоза, способи їх запобігання та усунення; види і якість палива, мастильних матеріалів, що застосовуються, норми їх витрат; призначення та будову контрольно-вимірювальних приладів, правила, види та терміни технічного огляду, ремонту та освідчення вузлів, колісних пар електровоза; правила обслуговування гальм; основи електротехніки, радіотехніки, гідравліки, механіки, пневматики, комп’ютерної техніки; Правила технічної експлуатації залізниць України; Інструкцію з сигналізації на залізницях України; Інструкцію з руху поїздів та маневрової роботи на залізницях України; чинні інструкції, накази, розпорядження та інші нормативні акти Укрзалізниці; у разі виїзду на дільниці суміжних держав - нормативні документи залізниць цих держав; основи трудового законодавства; положення про робочий час і час відпочинку працівників залізничного транспорту; правила внутрішнього трудового розпорядку; нормативно-правові акти з охорони праці, виробничої санітарії, пожежної та екологічної безпеки.

Повинен уміти: допомогати машиністу електровоза керувати електровозом, підготувати електровоз до роботи, перевірити дію вузлів, механізмів, електричної та пневматичної схем електровоза. Контролювати роботу електровоза, основних його частин і механізмів під час руху поїзда. Здійснювати приймання та здавання електровоза з дотриманням чинних вимог. Під час водіння пасажирських поїздів допомогати машиністу електровоза забезпечувати встановлений нормами режим електроопалення та вентиляції вагонів. Забезпечувати безпеку руху з дотриманням чинних вимог Правил технічної експлуатації, інструкцій, наказів, вказівок та виконання графіку руху поїздів і плану маневрової роботи. Допомогати машиністу електровоза не допускати ведення поїздів понад встановлені вагові норми для даної дільниці, перевантаження вузлів та агрегатів локомотива, порушень плавності ведення, умов посадки та висадки пасажирів під час водіння пасажирських поїздів. Контролювати роботу приладів безпеки, вузлів та агрегатів електровоза, перевіряє їх технічний та протипожежний стан. Дотримуватися періодичності контролю за роботою машин, механізмів та агрегатів локомотива на шляху прямування. Вживати заходи щодо економної витрати паливно-енергетичних ресурсів та матеріалів. Утримувати в справному стані інвентар, інструмент, сигнальне приладдя та індивідуальні засоби захисту. Брати участь у підготовці локомотива до комісійного огляду.

Специфічні вимоги

  • Вік: після закінчення терміну навчання. 18+.
  • Стать: чоловіча
  • Медичні обстеження згідно чинного законодавства МОЗ. Професія протипоказана особам з розсіяною увагою, поганим зором та слухом, хворобами опорно-рухового апарату, емоційно не стійким людям.

Слюсар з ремонту рухомого складу

Слюсар з ремонту рухомого складу

Кваліфікаційні вимоги до випускника ліцею

Повинен знати: будову, призначення і взаємодію основних вузлів тепловоза, електровоза які ремонтує; будову універсальних і спеціальних пристроїв і середньої складності контрольно-вимірювального інструменту; основні властивості матеріалів, які обробляє; допуски і посадки, квалітети (класи точності) і параметри шорсткості (класи чистоти оброблення); види з'єднань деталей і вузлів; технічні умови на регулювання і випробування окремих механізмів. Основи електротехніки. Будову та принцип роботи електричних апаратів.

Повинен уміти: знімати та установлювати вентилятори, калорифери, амортизатори; візки тепловозів, електровозів викочувати, розбирати, підкочувати; знімати гальмівні колодки та регулювати вихід штоків циліндрів; знімати та установлювати кінцеві крани, роз’єднувальні, стопкрани, кінцеві рукави; установлювати та знімати кришки оглядових люків, кришки моторно- осьових підшипників, кожухи зубчатої передачі ТЕД; манометри - знімати та установлювати; секції холодильника дизеля знімати та установлювати; підвішування колискові і ресорні – знімати, розбирати та ремонтувати; рами вікон тепловозів, електровозів – знімати, ремонтувати, установлювати; знімати та установлювати регулятори тиску компресорів, гальмівні циліндри, клапани гальмівного та пневматичного обладнання; ремонтувати та установлювати пісочниць та форсунок; розбирати, складати та установлювати повітряні, мастильні, паливні фільтри, з’єднувальні трубки масляної, паливної та водяної системи дизеля; зачищати губки контакторів для поліпшення контактів; продувати електричні апарати стиснутим повітрям; окінцювати, з’єднувати та маркувати дроти електричної схеми.

Специфічні вимоги:

  • Вік: після закінчення терміну навчання. 18+
  • Стать: чоловіча.
  • Медичні обстеження згідно чинного законодавства МОЗ. Професія протипоказана особам з розсіяною увагою, поганим зором та слухом, хворобами опорно-рухового апарату, емоційно не стійким людям.

Залишити заявку

До переліку професій